donderdag 17 oktober 2013

Maandag 14 okt. jazz 11-13 jaar

Voordat de herfstvakantie begint wil Shirelle Kleefman, onze dansdocente, graag van alle groepen de choreografieën voor de dansen gefilmd hebben. Zowel de uitleg van de pasjes als de dans met muziek. Op die manier kan iedereen in zijn/haar vrije tijd aan de slag met de choreo's.



Goed idee vind ik!!! Shirelle vroeg mij of ik mijn eigen groepen en een paar andere groepen wilde filmen. Natuurlijk wil ik dat! Dus ik heb gezegd dat ik wel langs wil komen om alle groepen te filmen. Op die manier kan ik ook Shirelle filmen terwijl ze het uitlegt. En ik kan mooi een kijkje nemen bij alle groepen, zodat ik er weer leuke blogposts over kan schrijven.

Dit is groep 1: maandagavond jazz in de leeftijdscategorie 11 - 13 jaar

Deze groep is erg leuke en enthousiaste groep jonge meiden. Zei dansen op een heel toepasselijk nummer, namelijk 'Fashionista'.

Dit eerste filmpje laten zien welke pasjes je moet doen als je danst op 'turn to the left' dus naar links. Het tweede filmpje laat hetzelfde stukje zien maar dan met muziek.

Uitleg

Met muziek

Je snap wel dat er dan ook een groepje meiden is die dans op 'turn to the right' dus naar rechts. De uitleg en de pasjes op muziek zie je hieronder.

Uitleg

Met muziek

Deze twee stukjes zit na een groepsdansstuk. Waarom ik hier geen uitleg van heb weet ik niet... misschien per ongeluk gewist. Maar ik heb wel het dansstukje met 'turn to the lef' en 'turn to the right' er achteraan. Wil je dit oefenen moet je dus maar goed kijken naar dit filmpje.

Dansstuk met muziek

En op het laatst mochten ze de hele dans nog een keer doen en dan met mooie lichtjes. Dan ziet het er extra leuk uit!
Hele dans met lichtjes

Mocht je denken dat dit hun enige dans is dan heb je het flink mis! Ze hebben namelijk nog een dans op het nummer 'Blow' van Ke$ha. Benieuwd naar de dans? Hieronder zie je hem eerst met uitleg om te kunnen oefenen en daarna helemaal met muziek.

Uitleg

Dans met muziek

Ook deze dans mochten ze een keertje doen met special effects... de mooie lampjes!

Nu zijn we er nog steeds niet, want deze groep heeft ook nog een lyrical jazz dans. Dit keer op het nummer 'Firework'. Erg mooi nummer en erg mooi gedanst! 

Uitleg

Hele dans met muziek

Dat waren alle dansjes! Vergeet niet dat ze dit alles in maar 6 weken geleerd hebben! Een hele prestatie om al die verschillende pasjes te onthouden. 
Knap gedaan meiden! Ga zo door, dan wordt de voorstelling in de Muzeval zeker een spektakel! 

Zit je nog niet op dansen en ben je enthousiast geworden door de filmpjes?
Kijk dan even op de website van Dance Company Shirelle voor meer mogelijkheden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten