woensdag 23 oktober 2013

Woensdag 16 okt. Klassiek ballet 12/13 jr.

De eerste woensdaggroep waar ik ben geweest is deze meidengroep. Het is een klassieke les. Ik ben niet de hele les geweest (anders werd het zo'n lange avond), dus ik heb alleen de dans gezien. Maar zoals je zometeen wel in het dansje kunt zien, zijn ze goed getraind! Deze meiden hebben vast al een paar jaar les en hebben veel geleerd aan de barre en au mileu (in het midden). Benieuwd naar hun dans? Lees dan verder!


De dans van deze groep is op het nummer 'Open waters', prachtig nummer! Shirelle begint met het uitleggen van de dans. En ik sta eigenlijk een beetje met open mond te filmen... dit is geen gemakkelijke dans! Maar deze meiden doen mee alsof het niets is, kijk maar...


In deze dans zitten technisch moeilijke dingen! Ik denk dat als dit in een 16+ groep geleerd zou worden, ze het vast niet beter kunnen dan deze meiden! Het is niet zo'n grote groep, maar wel een gedreven groep. Lekker gezellig maar ook zeker in staat om keihard te werken. En dat laten ze zien in het filmpje hieronder, want daar kun je zien hoe ver ze zijn met de dans tot nu toe...



Ik vind het zelf een erg mooi begin van de dans. Elk groepje meiden begint met een stukje improvisatie. En wat laten ze een mooie dingen zien! Mocht je in je eigen les nog een keer moeten improviseren en je weet niet wat je moet doen? Kijk dan even naar deze meiden, want die zijn enorm inspirerend! En helemaal wanneer de mooie lichtjes aan gaan, gaan deze meiden helemaal los op de dansvloer...



Bedankt meiden dat jullie hebben laten zien hoe goed jullie zijn!
Geniet van de vakantie en ga daarna alsjeblieft zo door met dansen!
De volgende keer probeer ik iets eerder te komen nog meer van jullie te filmen ;)

Alle filmpjes staan ook op mijn YouTube-kanaal en ook voor jullie is er een aparte afspeellijst.


Geen opmerkingen:

Een reactie posten