zondag 20 oktober 2013

Maandag 14 okt. Jazz (21+)

De laatste les op de maandagavond is een jazz les voor meiden/dames van 21 jaar en ouder.
Een ontzettend leuke groep!!! (Hier dans ik zelf ook in mee, hahaha.)



Het grote verschil met de andere groepen is dat deze dames het filmen over het algemeen iets minder leuk vinden dat de groepen met jongere meiden. Maar niet getreurd! Ik heb mooie stukjes gefilmd die zeker de moeite waard zijn om hier te laten zien! Lees gauw verder!

Deze groep is bezig met een choreografie op het nummer 'Cell block tango' uit de musical en film 'Chicago'. Heb je geen idee waar dit over gaat? Even een korte samenvatting: Het gaat over (sexy) dames die in de gevangenis zijn beland omdat ze hun man hebben doodgeschoten. Alle dames strijden voor vrijheid en proberen op allerlei manieren aandacht te krijgen van de media en van een beruchte advocaat.
Meer weten? Google dan even musical of film Chicago, koop de film of bekijk filmpjes van de musical/film op YouTube.

Hieronder het nummer waar op gedanst wordt.

Zelf heb ik de musical niet gezien, maar de film wel. Erg leuke film vind ik!!! Daarnaast spreekt mij de muziek ook erg aan. Dus ik ben heel blij dat we op dit nummer mogen dansen!

Hier zie je het beginstuk van onze dans. Let wel: dit stuk hebben we die les pas geleerd! We waren dus erg bezig met pasjes en nog niet zo zeer met uitstraling :)

De dans gaat verder. En dit is het eerste dansstuk op het nummer.


We zijn nu ongeveer zes weken bezig met het instuderen van de dans. Er zijn nog geen vaste plekken en we moeten nog een beetje wennen aan het gevoel wat bij de dans hoort. Het moet namelijk sexy en uitdagend zijn want we zijn 'coole moord-chicks'... hahaha!

Op het moment zijn we vooral bezig met de choreo en de pasjes. Daarom is het nu ook gefilmd, ook met uitleg (zie YouTube-kanaal) zodat we het thuis kunnen oefenen en in de les iets meer kunnen experimenteren met de uitstraling en het gevoel wat bij deze dans hoort.

In dit filmpje kun je zien hoe ver we tot nu toe zijn. 
En de lichtjes geven al meteen wat meer sfeer, vind je ook niet? 


In de vakantie kunnen we hier lekker mee oefenen. Voor de uitleg filmpjes verwijs ik naar mijn YouTube-kanaal. Daar heb ik alle filmpjes van deze les in een afspeellijst gezet, zodat het gemakkelijk terug te vinden is. Succes met oefenen ;)



Wanneer er wat meer aan de uitstraling is gewerkt zal ik het nog eens filmen, zodat ik dat hier ook kan laten zien. Wil je de dans in het echt zien? Kom dan 13 en/of 14 juni naar de Muzeval in Emmen!

Bedankt dames dat ik jullie mocht filmen en we zien elkaar na de vakantie!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten