dinsdag 22 oktober 2013

Dinsdag 15 okt. Jazz 14-16 jr.

En we zijn bij de dinsdaggroepen aangekomen! Dit is de eerste groep waar ik op dinsdag bij ben geweest. Het is niet zo'n grote groep, maar wel een hele leuke groep! Allemaal jonge meiden die zin hebben om te dansen en zich lekker voor 100% inzetten. Wil je de filmpjes zien? Lees dan gauw verder!


Deze groep begon met de dans op het nummer 'Firework'. Hier van kregen ze eerst natuurlijk uitleg. Als je het uitleg filmpje wilt zien klik dan hier. Daarna deden ze de hele dans met muziek. Hieronder kun je zien hoe goed ze dat doen!



Misschien is het je opgevallen en misschien ook wel niet, maar het eind stuk vanaf de grond ging niet helemaal gelijk. Gelukkig zijn ze nog druk bezig met oefenen en legt Shirelle het graag nog een keertje uit. Na het een paar keer zonder muziek te hebben geoefend krijgen ze een herkansing. Een duidelijk verschil! Kijk maar...


Nadat alles is geoefend, de laatste vragen zijn gesteld en de laatste tips zijn gegeven, gaan ze het nu echt als performance laten zien. De hele dans tot nu toe met mooie lichtjes!


Na deze lyrical jazz dans gaan ze verder met hun dans voor de voorstelling. In deze les kwam ik erachter wat Shirelle in gedachten heeft met deze dans. Deze groep danst namelijk net als de groep maandag-jazz-groep op het nummer 'Fashionista'. Zoals je in het filmpje hieronder kunt zien is het beginstuk in beide groepen hetzelfde...


Wat je bij deze groep ziet is dat ze aan het einde naar achter lopen en mooie catwalk poses aannemen. De groep van maandag liep ook heen en weer maar danste daarna verder. Door deze les begrijp ik hoe het zit. 

Volgens mij zit het zo:
De maandaggroep en deze dinsdaggroep beginnen samen. Tijdens het loop stukje gaat de dinsdaggroep naar achteren op een verhoogd podium zodat de maandaggroep hun dansstukje kan laten zien. Na het stukje van de maandaggroep  krijgen we eerst een paar mooie poses van de dinsdaggroep en dan veranderd de muziek. En met die nieuwe muziek is de dinsdaggroep aan de beurt om te laten zien wat ze kunnen, kijk maar...


En als je alle stukjes aan elkaar plakt van de dinsdaggroep snap je nog beter wat de bedoeling is. Bekijk het volgende filmpje maar eens. Wanneer de muziek doorgespoeld wordt en deze meiden niets doen, dat zijn de plekken waar dus de meiden van de maandaggroep aan de beurt zijn... Snap je het nog? hahaha! Kijk maar gewoon ;)


Volgens mij gaat het er heel leuk uit zien met de twee groepen samen. Allebei apart ziet het er al heel leuk uit, dus samen kan het alleen maar beter worden! Ben heel erg benieuwd wat het eindresultaat uiteindelijk is. Maar daar moeten we nog even geduld voor hebben.

Deze groep heeft ook de dans op het nummer 'Blow' geleerd. Ik weet niet zo goed of dat nog bij de jazz mix hoort. Misschien is het wel de gezamenlijke finale van de dans, maar het kan ook gewoon een aparte dans zijn. Moet ik nog maar een keer bij Shirelle navragen. Het in ieder geval ook een super leuke dans die met de mooie lichtjes helemaal van je beeldscherm af spat!



Wil je alle fimpjes en ook de uitleg filmpjes bekijken? Ga dan naar mijn YouTube-kanaal. Daar heb ik een speciale afspeellijst gemaakt waar alle filmpjes van deze groep bij elkaar staan.

Meiden, bedankt dat ik mocht komen kijken en dat jullie hebben laten zien wat jullie kunnen!
Ga zo door!

En vergeet ook niet even een kijkje te nemen in mijn webshop ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten