dinsdag 18 september 2012

Balletles maandagavond

Op maandagavond heb ik zelf altijd les. Nu heb ik op het moment last van een blessure (niet door het dansen hoor). Daardoor ben ik maandagavond wel naar dansen geweest, maar heb natuurlijk niet meegedaan. Hierdoor was ik in de gelegenheid om te kijken en filmpjes en foto's te maken van de les. 




Ik wil allereerst even zeggen dat ik het heel erg leuk vond om een hele les te kijken! Uiteraard doe ik het liefste gewoon zelf mee, maar dat zat er dit keer echt niet in. Dus ik kon alleen maar kijken en genieten. Echt een aanrader hoor! Zelfs oefeningen aan de barre of nieuwe choreografie stukjes die nog worden ingestudeerd zijn echt leuk om te zien. Mocht je dus ooit ergens last van hebben (ik hoop het natuurlijk niet voor je) of een keertje tijd over hebben (als je bijvoorbeeld niet (meer) danst), is het zeker de moeite waard om een keertje te kijken.

   

Zelfs de warming up ziet er mooi uit, hahaha! Al die benen in de lucht is een heel mooi gezicht!

Er werden ook pirouettes geoefend. Dat valt niet altijd mee zeg. Eentje lukt meestal wel (als we niet te veel kracht zetten), twee is al een uitdaging. Maar nu is er een extra opdracht: triple pirouette. Dus 3(!!!) rondjes draaien. Zie hier hoe goed deze dames hun best doen:


Door al dat oefenen zien de andere dingen er ook allemaal des te mooier uit. Kijk maar eens naar deze sprongen uit de hoek. Na alle oefeningen met het omhoog gooien en vasthouden van de benen op mooie hoogtes, is dit het resultaat tijdens een 'grand jeté' oefening uit de hoek. Bij de meesten een geliefde oefening!

Daarnaast worden alle franse pasjes ook toegepast tijdens het oefenen van de choreografieën gemaakt door Shirelle. Deze maandag wordt er een start gemaakt met een dans op het nummer Come Home van OneRepublic. 
Ik vind het ook elke keer weer verrassend hoe leuk het er al uit ziet, na nog maar zo kort geoefend te hebben.


En even een paar mooie plaatjes om te laten zien hoe goed onze docente Shirelle Kleefman is.


Er zijn nog veel meer filmpjes. Wil je ze zien? Klik dan op de link:
Word lid om altijd als eerste de nieuwe filmpjes te zien.

Ik vond het heel erg leuk om te kijken en de beelden die ik heb gemaakt met jullie te delen!

Komende weken ga ik steeds in verschillende groepen kijken en daar foto's en filmpjes maken. 
Zo kan iedereen een kijkje nemen in de verschillende groepen.
Hou de blog dus goed in de gaten!!



Geen opmerkingen:

Een reactie posten