vrijdag 11 januari 2013

Een goed begin van het nieuwe jaar!

Het mag dan misschien niet meer, 
maar toch wil ik ook iedereen nog een heel gelukkig nieuwjaar wensen! 

Het is alweer een tijdje geleden dat er een stukje online kwam. Dit komt omdat ik het druk had met werk en school. Maar ook omdat ik zelf natuurlijk ook aan het dansen ben en dan geen foto's etc. kan maken. Ik hoop dat ik in het nieuwe jaar toch af en toe de tijd kan vinden om leuke stukjes te schrijven. Dit is in ieder geval een goed begin lijkt me!
In de vakantie was ik ziek (hoesten etc.) en was de eerste les nog niet helemaal fit genoeg om mee te doen. Een mooie gelegenheid om wat dingen vast te leggen of foto en film.
Natuurlijk moest er even met een goeie warming up worden begonnen. Want na de vakantie is iedereen toch wat stijfjes. 


En ook springen kwam weer aan de orde. Shirelle laat er geen gras over groeien! We springen het nieuwe jaar in.

Voor dit jaar staan er een heleboel optredens op het programma. Dus we gaan in deze les veel bezig met de verschillende choreografieën. Om te beginnen met Come Home:

Het is, vind ik zelf, hele mooie muziek. En natuurlijk is dans ook super leuk. 

Wat je op de foto hierboven ziet, is een stukje waarbij we vrij moeten bewegen. Meestal vinden we dit zelf het minst leuk. Maar als je zit te kijken blijkt dat het er wel gaaf uitziet!

In deze dans zijn er verschillende stukjes die steeds een een paar of een groepje mensen worden gedaan. 


Dus veel verschillende dingen tegelijk te zien.

Maar uiteindelijk komen al die 'losse' groepjes weer als geheel bij elkaar en zijn we weer een complete groep.


Een tijdje voor de vakantie is al een keer de hele dans gefilmd. Deze kun je hierboven bekijken.

Dan gaan we verder met de tweede dans, en dat is Carmina Burana:


Ook dit vind ik erg mooie muziek. Heel anders dan de muziek van de andere dans, maar wel net zo leuk.


Deze dans is, in tegenstelling tot Come Home, een echte groepsdans. Hieronder zie je een filmpje van het begin van de dans.


Tot nu toe is het allemaal vrij rustig... maar wacht waar tot het refrein begint!


Op het volgende filmpje is het refrein te zien en dan snap je vast wel wat ik bedoel.


Als laatste natuurlijk nog even een filmpje van de hele dans achter elkaar.


En dat was het alweer voor deze les. Iedereen was heel enthousiast om na de vakantie weer te mogen beginnen. Hopelijk kunnen we dat volhouden tot het einde van het dansjaar. En ik hoop natuurlijk de volgende keer gewoon weer mee te kunnen doen ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten