woensdag 31 oktober 2012

Balletles woensdagavond (jazz)



Bij deze groep ben ik ruim anderhalve maand geleden geweest. Ik was er namelijk op 19 september. Dit is natuurlijk al even geleden. Natuurlijk zijn ze inmiddels vooruit gegaan en zijn de dansen al veel verder af dan hier. Maar de foto's en filmpjes blijven leuk natuurlijk. Daarom nu een stukje over deze groep!

Net als alle lessen begint ook deze les met een warming up. Even lekker warm worden door flink te bewegen. Daarnaast zit er ook een oefening in die een beroep doet op je coördinatie. Je handen en armen doen iets anders dan je benen en voeten. Ingewikkeld! Maar ook hilarisch!


Hier zie je het (vergeleken met wat er straks komt) makkelijke gedeelte van de warming up.


En dit is het ingewikkelde stuk zoals je wel kunt zien. Gelukkig kan iedereen er altijd wel om lachen en zet dat ook meteen een leuke sfeer neer voor de rest van de les.




Tijd om uit de hoek te dansen. Eerst eens even lekker rekken met die benen. Dus iedereen gooit die benen flink hoog in de lucht. Gelukkig gaat dit tot nu toe altijd goed! 

Daarna is het tijd voor een andere oefening uit de hoek. De muziek gaat lekker hard en wordt met veel overgave gedanst. Even lekker een paar keer de oefening doen. Om de techniek te verbeteren en natuurlijk om gewoon lekker te dansen!



Als laatste worden er nog een paar mooie grand jetés uit de hoek gemaakt. 




Tijd voor de choreografieën! Als eerste wordt begonnen met de dans op muziek uit de nieuwste Step Up film. En er wordt een nieuw stukje geleerd. Het is maar een kort stukje, maar het ziet er wel erg leuk uit. Kort maar krachtig!



Daarna wordt natuurlijk de rest ook geoefend. Ik heb niet zoveel foto's en filmpjes hiervan, want de batterijen waren toen steeds op. Dus moest ze steeds snel even weer een beetje opladen om weer te kunnen filmen. (Ik heb er van geleerd want sindsdien neem ik altijd reserve batterijen mee!)
Gelukkig heb ik wel de hele dans kunnen filmen wat ze tot nu toe hebben.



Na deze pittig dans met lekkere knal muziek, wordt de rust in de tent gebracht door de volgende dans. Dit is hele andere muziek en is ook meer een lyrical dans. Ook ontzettend mooi trouwens, maar wel iets heel anders.


Dit is dan wel rustige muziek, maar ook in deze dans zit wel degelijk een sneller stuk. En dat is niet zo gemakkelijk als het lijkt. Dus dit wordt ook herhaaldelijk geoefend, net zoals je op het volgende filmpje kunt zien.



Als laatste wordt de hele dans natuurlijk gedanst. Dit wordt in twee groepen gedaan. Helaas heb ik, vanwege het batterijen verhaal, alleen de eerste groep kunnen filmen. Sorry! Voor de andere dames: ik kom nog wel een keertje terug en dan beter voorbereid!
Bij deze dus de hele dans door de halve groep gedanst.





Dames, bedankt voor de gastvrijheid! Het was een leuke les om bij te zijn. Als ik nog een keertje kom, zal ik  zorgen voor extra batterijen ;)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten