donderdag 30 augustus 2012

Dansklooster

Op het internet is een heleboel te vinden tegenwoordig. We kunnen er niet meer zonder. Ik ook niet, want anders had ik nooit dit prachtige onderwerp gevonden voor op de blog. Na wat googelen en klikken kwam ik bij het volgende:

Dansklooster
Dans, Expressie & Stilte… op bijzondere locaties


http://www.dansklooster.nl/?page_id=996

Ooit van gehoord? Ik in eerste instantie niet, maar ik werd er wel nieuwsgierig van. Het klinkt enorm rustgevend en ontspannend vond ik zelf. En ook de website zie je dat meteen terug.


Wat is het?
Dansklooster organiseert op verschillende prachtige locaties dansworkshops en dansweekenden. Je verblijft dan een paar dagen op die mooie locatie en er is een divers programma. Alles staat in het teken van dans. Niet zoals "de jeugd van tegenwoordig" danst tijdens een avond uit op muziek wat soms bijna geen echte muziek meer is (zo, nu klink ik wel heel oud). Maar rust, vrijheid, expressie en stilte gecombineert met dans. Ook wordt er gezorgd voor gezonde maaltijden, meditatie momenten en vrij tijd. Kortom, een weekend in het teken van dans en heerlijk genieten.


http://www.dansklooster.nl/?page_id=1070
Waar en wanneer?
Er zijn twee verschillende kloosters waar weekenden worden georganiseerd. In het Liobaklooster en in het Samaya klooster. Het Liobaklooster heeft een mooi gastenverblijf waar de broeders en zusters van het klooster hun gasten een verblijfplaats aanbieden. De mensen die de weekenden verzorgen komen hier al heel wat jaren en zijn er dus goed bekend. Het Samaya klooster is een nieuwe locatie. Het heeft een prachtige Tuinzaal waardoor je kunt genieten van de prachtige natuur.
Wanneer de weekenden plaatsvinden en wat de kosten hiervoor zijn staat allemaal op de website van het Dansklooster.


Een kijkje op de website alleen is al de moeite waard. Je komt door al die mooie foto's volledig tot rust. Het lijkt me een enorm bijzondere ervaring om er een keertje heen te gaan.

Meer weten? Neem een kijkje op de website.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten